ВСП «Харківський фаховий коледж харчової промисловості ДБТУ»

Всеукраїнська молодіжнафізична онлайн конференція

        

         04 квітня 2024 року на базі коледжу пройшла Всеукраїнська молодіжна науково-практична онлайн конференція «Фізика – основа цифровізації суспільства та сталого інноваційного розвитку техніки і технологій», в якій взяли участь близько 250 здобувачів освіти і135 педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної, професійно-технічної, фахової передвищої та вищої освіти. Учасників конференції привітали: Серік Максим Леонідович – проректорз науково-педагогічної роботиДержавного біотехнологічного університету, кандидат технічних наук, доцент; Бондаренко Ольга Михайлівна – директор коледжу, голова організаційного комітету конференції та Кухтін  Ростислав Валерійович – голова обласного методичного об’єднання викладачів фізики закладів фахової передвищої освіти Харківської області, співголова організаційного комітету конференції.

         Робота конференції розпочалася з пленарного засідання та продовжилася на секційних засіданнях, які стали майданчиком для обміну досвідом, набуття комунікативних компетентностей, презентації проєктної, пошукової та дослідницької роботи педагогічних та науково-педагогічних працівників, здобувачів освіти у співпраці з викладачами. До обговорення було запропоновано наступні питання:

  1. Фізика та природничі науки
  2. Інноваційні технології в сучасній техніці
  3. У світі цифрових технологій
  4. Природничі науки та охорона довкілля
  5. Фізика – основа сучасних військових технологій
  6. Актуальні проблеми викладання фундаментальних дисциплін в умовах війни
  7. Застосування інтерактивних методів в умовах дистанційного навчання
  8. Синхронний та асинхронний формати навчання: переваги та недоліки
  9. Нанотехнології та біотехнології у промисловості
  10.  Фізичні явища, закони та теорії у побуті, літературі та мистецтві.

З цікавими та змістовними доповідями, які супроводжувалися яскравими презентаціями на пленарному засіданні виступили:

  • Ø Давлетшина Лілія Вікторівна, заступник директора з навчальної роботи ВСП «Харківський фаховий коледж харчової промисловості ДБТУ» з інформацією щодо організації освітнього процесу та діяльності закладу освіти;
  • Ø Кожухар Іван Олександрович, директор, вчитель фізики Чистоводненської гімназії з дошкільним відділенням Старокозацької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області ( «Актуальні проблеми викладання фундаментальних дисциплін в умовах війни»);
  • Ø Манкиш Василь Іванович, вчитель фізики Драчинецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Чернівецька область («Актуальні проблеми застосування програмного забезпечення, мобільних застосунків, онлайн засобів при  постановці та проведенні віртуального експерименту, домашнього експерименту та лабораторних робіт з фізики в умовах дистанційного навчання»);
  • Ø Приступа Дмитро, здобувач освіти 2 курсу Державного навчального закладу “Гадяцьке вище професійне аграрне училище” («Метод проєктів з елементами stem-освіти – вдалий старт для успішної самореалізації у житті та професійній діяльності», науковий керівник Бондаренко Тетяна);
  • Ø Кузнецов Артем, Войтенко Вадим,  студенти ІV курсу ВСП «Харківський фаховий коледж харчової промисловості Державного біотехнологічного університету» («Роль фізики у формуванні загальних і спеціальних компетентностей фахових молодших бакалаврів спеціальності 142 Енергетичне машинобудування освітньо-професійної програми "Монтаж і обслуговування холодильно-компресорних машин та установок"», науковий керівник Сасімова Інна);
  • Ø Міненко Андрій, Прокоф’єва Ірина, Горєлов Дмитро, студенти І курсу Київського фахового коледжу транспортної інфраструктури («Залізниця – єдиний механізм фізичних явищ та безпечного майбутнього», науковий керівник Братусь Ольга).

 

Після пленарного засідання учасники конференції продовжили роботу у секціях за сферою своїх інтересів, а саме:

  • Ø Секція 1

Вплив фізики на розвиток природничих наук і розв’язання екологічних проблем сучасності.Модератор Світлана Тютько. Виступили 13 учасників конференції.

  • Ø Секція 2

Роль фізики в розвитку інноваційних технологій, у сучасній техніці, військовій справі, цифровізації суспільства.Модератор Зоя Чиновата. Виступили 14 спікерів.

  • Ø Секція 3

Фізика у промисловості, технологіях, побуті, літературі та мистецтві.Модератор Оксана Фоменко. Виступ мали 11 учасників конференції.

Після завершення роботи секцій на заключному пленарному засіданні відбулося підведення підсумків роботи конференції та одноголосно ухвалено Проєкт рішення.

 

Проєкт рішення

Беручи до уваги, що фізика є фундаментальною наукою, вивчення якої формує основи світорозуміння та дає загальне обґрунтування природничо-наукової картини світу, є рушійною силою науково-технічного та соціально-економічного прогресу, має освітнє та виховне значення, формує ключові та предметні компетентності необхідні кожній сучасній людині для життєдіяльності: 

-        Рекомендувати закладам  професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти   посилити роль фізики у формуванні спеціальних компетентностей здобувачів інженерно-технічних спеціальностей.

-        Закладам загальної середньої освіти звернути увагу на підвищення ролі фізики у профорієнтаційній роботі при виборі учнями майбутньої професії, пов’язаної з ІТ сферою, телекомунікаціями, інженерно-технічними напрямами. 

-        Доцільно в наступному році провести другу конференцію зі збереженою назвою, розширивши тематику напрямів конференції.

-        Продовжити координацію зусиль освітянської спільноти з питань подальшого обміну досвідом між закладами освіти різних типів щодо виявлення творчих, пошуково-дослідницьких і професійних здобутків  учнівської та студентської молоді з питань тематики конференції протягом наступного року за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.

-        Активізувати роботу із залучення учнівської, студентської молоді та педагогічних, науково-педагогічних працівників до роботи наступної – другої  Всеукраїнської молодіжної науково-практичної онлайн конференції «Фізика – основа цифровізації суспільства та сталого інноваційного розвитку техніки і технологій».

-        Вважати рівень підготовки та проведення конференції високим і висловити подяку закладам освіти, які брали в ній участь.