04 квітня 2025 року на базі коледжу пройшла ІІ Всеукраїнська, з міжнародною участю, молодіжна науково-практична онлайн конференція «Фізика – основа цифровізації суспільства та сталого інноваційного розвитку техніки і технологій», присвячена 95-й річниці з дня його заснування. У конференції взяли участь близько 220 здобувачів освіти і 110 педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти різних рівнів з України, Німеччини, Франції, Словаччини. Учасників конференції привітали: СЕРІК Максим Леонідович – проректор з науково-педагогічної роботи Державного біотехнологічного університету, кандидат технічних наук, доцент; БОНДАРЕНКО Ольга Михайлівна – директор коледжу, голова організаційного комітету конференції, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії та КУХТІН Ростислав Валерійович – голова обласного методичного об’єднання викладачів фізики закладів фахової передвищої освіти Харківської області, викладач фізики Харківського автотранспортного фахового коледжу, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії.
Робота конференції розпочалася з пленарного засідання та продовжилася на секційних засіданнях, які стали майданчиком для обміну досвідом, набуття комунікативних компетентностей, презентації проєктної, пошукової та дослідницької роботи педагогічних та науково-педагогічних працівників, здобувачів освіти у співпраці з викладачами. До обговорення було запропоновано наступні питання:
-
Фізика та природничі науки
-
Інноваційні технології в сучасній техніці
-
У світі цифрових технологій
-
Природничі науки та охорона довкілля
-
Фізика – основа сучасних військових технологій
-
Актуальні проблеми викладання фундаментальних дисциплін в умовах війни
-
Застосування інтерактивних методів в умовах дистанційного навчання
-
Синхронний та асинхронний формати навчання: переваги та недоліки
-
Нанотехнології та біотехнології у промисловості
-
Фізичні явища, закони та теорії у побуті, літературі та мистецтві.
На пленарному засіданні, де модерувала Інна САСІМОВА, з цікавими та змістовними доповідями, які супроводжувалися яскравими презентаціями виступили:
-
ЧУЙКОВА Світлана, заступник директора з навчально-виробничої роботи Відокремленого структурного підрозділу «Харківський фаховий коледж харчової промисловості Державного біотехнологічного університету», викладач-методист, спеціаліст вищої категорії («Історія успіху довжиною в 95 років»);
-
ЖУРАВ Володимир, викладач фізики і астрономії, Вищого професійного училища № 7 м. Кременчук Полтавської області («Особливості реалізації STEM – технологій при викладанні фізики»);
-
РУБАН Дмитро, доктор технічних наук, професор, Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Ґжицького, РУБАН Ганна, викладач-методист, викладач фізики, Черкаського державного фахового бізнес коледжу («Розвиток технологій автобусобудування України застосуванням прогресивних корозійностійких матеріалів»);
-
БУРІЛОВ Кирил, студент I курсу Відокремленого структурного підрозділу «Фаховий коледж промислової автоматики та інформаційних технологій Одеського національного технологічного університету» («Фізика – основа цифровізації суспільства та сталого інноваційного розвитку техніки і технологій»);
-
ЛІТВІН Олександр, студент ІІІ курсу Відокремленого структурного підрозділу «Харківський фаховий коледж харчової промисловості Державного біотехнологічного університету» («Літаючі автомобілі: фантастика чи недалека реальність»);
-
БРІК Єлізавєта, учениця 10 класу Ліцею інформаційних технологій № 79 імені Бориса Патона Печерського району м. Києва («Уроки фізики на віртуальних платформах – аналіз ефективності синхронних та асинхронних форматів»);
-
МОНЬКО Станіслав, студент І курсу Черкаського державного фахового бізнес-коледжу («Роль фізики у підготовці молодшого бакалавра зі спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення»);
-
САВЧУК Тетяна, ЖИРИЙ Наталя, студентки II курсу Відокремленого структурного підрозділу «Івано-Франківський фаховий коледж Львівського національного університету природокористування» («Фізика – основа сучасних військових технологій»);
-
СОРОКІН Андрій, студент ІІ курсу Відокремленого структурного підрозділу «Харківський фаховий коледж харчової промисловості Державного біотехнологічного університету» («Колонізація Марса: сьогодення та найближчі перспективи»).
Після пленарного засідання учасники конференції продовжили роботу у секціях за сферою своїх інтересів, а саме:
-
Секція 1 Роль фізики в розвитку інноваційних технологій, у сучасній техніці, військовій справі, цифровізації суспільства. Модератор Зоя Чиновата. Виступили 9 спікерів.
-
Секція 2 Фізика у промисловості, технологіях, побуті, літературі та мистецтві. Модератор Оксана Фоменко. Виступ мали 9 учасників конференції.
-
Секція 3 Вплив фізики на розвиток природничих наук і розв’язання екологічних проблем сучасності. Модератор Світлана Тютько. Виступили 8 учасників конференції.
Після завершення роботи секцій на заключному пленарному засіданні відбулося підведення підсумків роботи конференції та одноголосно ухвалено Проєкт рішення.
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Беручи до уваги, що фізика є фундаментальною наукою, вивчення якої формує основи світорозуміння та дає загальне обґрунтування природничо-наукової картини світу, є рушійною силою науково-технічного та соціально-економічного прогресу, має освітнє та виховне значення, формує ключові та предметні компетентності необхідні кожній сучасній людині для життєдіяльності:
-
Рекомендувати закладам професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти посилити роль фізики у формуванні спеціальних компетентностей здобувачів інженерно-технічних, технологічних та інших спеціальностей.
-
Закладам загальної середньої освіти звернути увагу на підвищення значення фізики у профорієнтаційній роботі при виборі учнями майбутньої професії, пов’язаної з інженерно-технічними напрямами, ІТ сферою, телекомунікаціями.
-
Доцільно в наступному році провести 3-ю конференцію зі збереженою назвою, розширивши тематику напрямів конференції.
-
Продовжити координацію зусиль освітянської спільноти з питань подальшого обміну досвідом між закладами освіти різних типів щодо виявлення творчих, пошуково-дослідницьких і професійних здобутків учнівської та студентської молоді з питань тематики конференції протягом наступного року за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
-
Викладачам фізики закладів освіти різних рівнів рекомендувати посилити висвітлення ключової ролі фізики, як фундаментальної науки у формуванні світорозуміння, обґрунтуванні сучасної природничо-наукової картини світу, розвитку техніки та технологій ХХІ сторіччя.
-
При вивченні фізики, для якісного забезпечення практичної складової курсу, розширити використання онлайн-інструментів (віртуальних лабораторій) та активізувати впровадження міждисциплінарної інтеграції;
-
Активізувати роботу із залучення учнівської, студентської молоді та педагогічних, науково-педагогічних працівників до роботи наступної – ІІІ Всеукраїнської, з міжнародною участю, молодіжної науково-практичної онлайн конференції «Фізика – основа цифровізації суспільства та сталого інноваційного розвитку техніки і технологій».
-
Вважати рівень підготовки та проведення конференції високим та висловити подяку закладам освіти, які брали в ній участь.