ВСП «Харківський фаховий коледж харчової промисловості ДБТУ»

       04 квітня 2025 року на базі коледжу пройшла ІІ Всеукраїнська, з міжнародною участю, молодіжна науково-практична онлайн конференція «Фізика – основа цифровізації суспільства та сталого інноваційного розвитку техніки і технологій»,  присвячена  95-й річниці з дня його заснування. У конференції взяли участь близько 220 здобувачів освіти і 110 педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти різних рівнів з України, Німеччини, Франції, Словаччини. Учасників конференції привітали: СЕРІК Максим Леонідович – проректор з науково-педагогічної роботи Державного біотехнологічного університету, кандидат технічних наук, доцент; БОНДАРЕНКО Ольга Михайлівнадиректор коледжу, голова організаційного комітету конференції, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії та КУХТІН  Ростислав Валерійович – голова обласного методичного об’єднання викладачів фізики закладів фахової передвищої освіти Харківської області, викладач фізики Харківського автотранспортного фахового коледжу, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії 

       Робота конференції розпочалася з пленарного засідання та продовжилася на секційних засіданнях, які стали майданчиком для обміну досвідом, набуття комунікативних компетентностей, презентації проєктної, пошукової та дослідницької роботи педагогічних та науково-педагогічних працівників, здобувачів освіти у співпраці з викладачами. До обговорення було запропоновано наступні питання: 

  1. Фізика та природничі науки 

  1. Інноваційні технології в сучасній техніці  

  1. У світі цифрових технологій 

  1. Природничі науки та охорона довкілля 

  1. Фізика – основа сучасних військових технологій 

  1. Актуальні проблеми викладання фундаментальних дисциплін в умовах війни 

  1. Застосування інтерактивних методів в умовах дистанційного навчання 

  1. Синхронний та асинхронний формати навчання: переваги та недоліки  

  1. Нанотехнології та біотехнології у промисловості 

  1.  Фізичні явища, закони та теорії у побуті, літературі та мистецтві. 

       На пленарному засіданні, де модерувала Інна САСІМОВА, з цікавими та змістовними доповідями, які супроводжувалися яскравими презентаціями  виступили: 

  • ЧУЙКОВА Світлана, заступник директора з навчально-виробничої роботи Відокремленого структурного підрозділу «Харківський фаховий коледж харчової промисловості Державного біотехнологічного університету», викладач-методист, спеціаліст вищої категоріїІсторія успіху довжиною в 95 років»); 

  • ЖУРАВ Володимир, викладач фізики і астрономії, Вищого професійного училища № 7 м. Кременчук Полтавської області («Особливості реалізації STEM технологій при викладанні фізики»); 

  • РУБАН Дмитро, доктор технічних наук, професор, Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Ґжицького, РУБАН Ганна, викладач-методист, викладач фізики, Черкаського державного фахового бізнес коледжу («Розвиток технологій автобусобудування України застосуванням прогресивних корозійностійких матеріалів»); 

  • БУРІЛОВ Кирил, студент I курсу Відокремленого структурного підрозділу «Фаховий коледж промислової  автоматики та інформаційних технологій Одеського національного технологічного університету» Фізика – основа цифровізації суспільства та сталого інноваційного розвитку техніки і технологій»); 

  • ЛІТВІН Олександр, студент ІІІ курсу Відокремленого структурного підрозділу «Харківський фаховий коледж харчової промисловості Державного біотехнологічного університету» («Літаючі автомобілі: фантастика чи недалека реальність»);  

  • БРІК Єлізавєта, учениця 10 класу Ліцею інформаційних технологій № 79 імені Бориса Патона Печерського району м. Києва («Уроки фізики на віртуальних платформах – аналіз ефективності синхронних та асинхронних форматів»); 

  • МОНЬКО Станіслав, студент І курсу Черкаського державного фахового бізнес-коледжу («Роль фізики у підготовці  молодшого бакалавра зі спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення»); 

  • САВЧУК Тетяна, ЖИРИЙ Наталя, студентки II  курсу Відокремленого структурного підрозділу «Івано-Франківський фаховий коледж Львівського національного університету природокористування»Фізика – основа сучасних військових технологій»);  

  • СОРОКІН Андрій, студент ІІ курсу Відокремленого структурного підрозділу «Харківський фаховий коледж харчової промисловості Державного біотехнологічного університету» («Колонізація Марса: сьогодення та найближчі перспективи»).

       Після пленарного засідання учасники конференції продовжили роботу у секціях за сферою своїх інтересів, а саме: 

  • СекціяРоль фізики в розвитку інноваційних технологій, у сучасній техніці, військовій справі, цифровізації суспільства. Модератор Зоя Чиновата. Виступили 9 спікерів. 

  • СекціяФізика у промисловості, технологіях, побуті, літературі та мистецтві. Модератор Оксана Фоменко. Виступ мали 9 учасників конференції. 

  • СекціяВплив фізики на розвиток природничих наук і розв’язання екологічних проблем сучасності. Модератор Світлана Тютько. Виступили 8 учасників конференції. 

       Після завершення роботи секцій на заключному пленарному засіданні відбулося підведення підсумків роботи конференції та одноголосно ухвалено Проєкт рішення.  

                                                                                                                                    ПРОЄКТ РІШЕННЯ 

       Беручи до уваги, що фізика є фундаментальною наукою, вивчення якої формує основи світорозуміння та дає загальне обґрунтування природничо-наукової картини світу, є рушійною силою науково-технічного та соціально-економічного прогресу, має освітнє та виховне значення, формує ключові та предметні компетентності необхідні кожній сучасній людині для життєдіяльності:   

  • Рекомендувати закладам  професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти   посилити роль фізики у формуванні спеціальних компетентностей здобувачів інженерно-технічних, технологічних та інших спеціальностей. 

  • Закладам загальної середньої освіти звернути увагу на підвищення значення фізики у профорієнтаційній роботі при виборі учнями майбутньої професії, пов’язаної з інженерно-технічними напрямами, ІТ сферою, телекомунікаціями.   

  • Доцільно в наступному році провести 3-ю конференцію зі збереженою назвою, розширивши тематику напрямів конференції. 

  • Продовжити координацію зусиль освітянської спільноти з питань подальшого обміну досвідом між закладами освіти різних типів щодо виявлення творчих, пошуково-дослідницьких і професійних здобутків  учнівської та студентської молоді з питань тематики конференції протягом наступного року за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. 

  • Викладачам фізики закладів освіти різних рівнів рекомендувати посилити висвітлення ключової ролі фізики, як фундаментальної науки у формуванні світорозуміння, обґрунтуванні сучасної природничо-наукової картини світу, розвитку техніки та технологій ХХІ сторіччя.  

  • При вивченні фізики, для якісного забезпечення практичної складової курсу, розширити використання онлайн-інструментів (віртуальних лабораторій) та активізувати впровадження міждисциплінарної інтеграції; 

  • Активізувати роботу із залучення учнівської, студентської молоді та педагогічних, науково-педагогічних працівників до роботи наступної – ІІІ  Всеукраїнської, з міжнародною участю, молодіжної науково-практичної онлайн конференції «Фізика – основа цифровізації суспільства та сталого інноваційного розвитку техніки і технологій». 

  • Вважати рівень підготовки та проведення конференції високим та висловити подяку закладам освіти, які брали в ній участь.